Wist je dat kleding en accessoires een van de meest effectieve items zijn als het gaat om naamsbekendheid voor je bedrijf? Je ‘gebruikt’ je relatie of medewerker als het ware als reclamedrager. Klinkt misschien niet zo aardig, maar niets is minder waar. Mensen vinden het alleen maar leuk om handige, leuke items te krijgen. Jouw logo erop maakt daarbij het gevoel ten opzichte van je merk alleen maar beter. Natuurlijk moet het wel kwaliteitsspul zijn waar je ook echt wat aan hebt.
Sport
Tuurlijk, niemand trekt ’s ochtends voordat-ie naar kantoor of school gaat een shirt met zomaar een logo aan. Met name vrouwen hebben wel mooiere kleren liggen. Maar fashion items zijn meer dan alleen dagelijkse kleding. Het kunnen ook accessoires zijn of andere producten, die je met andere doeleinden aantrekt. Het is ook net wat jij wilt uitstralen met je merk. Vind je bijvoorbeeld vitaliteit belangrijk? Waarom zou je dit dan niet stimuleren? Je kunt je relaties of medewerkers verrassen met sportkleding of -accessoires. Een hardloopshirt is bijvoorbeeld altijd wel handig om te hebben. Maar je kunt ook accessoires zoals petten bedrukken. Zoek dan wel echt mooie fashionable petten uit om te bedrukken. Niets is meer zonde dan iets wat niet gedragen wordt. Andere accessoires voor de sportieve doelgroep zijn bijvoorbeeld bidons, lichtgevende hardlooparmbanden en activity trackers. Vooral dat laatste: wie wil dat nou niet? Activity trackers worden ook veel buiten het sporten om gedragen.
Duurzaam
We zeiden het al: het is net wat je wilt uitstralen. Vitaliteit kan belangrijk voor je zijn, maar duurzaamheid kan ook een belang van jou of je bedrijf zijn. Het kan ook zo zijn dat je zelf nog niet zoveel met duurzaamheid hebt, maar je doelgroep wel. En guess what: duurzaam en fashionable gaan perfect samen! Je kunt bijvoorbeeld gave tassen bedrukken, die van duurzaam materiaal zijn gemaakt. Als gift op zichzelf, of als goodie bag. Vooral katoenen tassen zijn enorm handig en gaaf om te geven en te krijgen. Ze zijn te gebruiken voor werk, school, dagjes weg, boodschappen… noem maar op! Grote kans dus dat hij veel wordt gebruikt en jouw logo overal wordt gezien. Helemáál als hij duurzaam is. Daarmee geef jij ook het signaal af dat je het milieu belangrijk vindt. Goed voor je imago, hoe dan ook. Maar, wat maakt zo’n toffe tas dan duurzaam?

Er is meer!
Niet alleen tassen, maar allerlei fashion items kunnen duurzaam zijn. Ook kleding. Zowel tassen als poloshirts voor je personeel op de open dag, als sportkleren kunnen verantwoord worden ingekocht. Bij tassen geldt sowieso al dat een katoenen versie verantwoord is. In die zin dat deze een hoop plastic tasjes vervangt. Je kunt lang met dezelfde tas doen. Maar vooral katoen kan ook op duurzamere wijze geproduceerd worden. Zo zijn er diverse katoenen producten met het label OEKO-TEX. Dat betekent dat ze aan de richtlijnen voldoen die zorgen voor verantwoorde productie, zonder gebruik van schadelijke stoffen.
Wat wil je uitstralen?
Dus, wat wil jij uitstralen? Sportiviteit, duurzaamheid, verantwoordelijkheid… of allemaal? En nog belangrijker, wat wil jouw doelgroep zien? Speel daarop in met kwalitatieve, écht bruikbare fashion items en voilà: jouw doelgroep maakt de reclame voor je!